یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

دوباره باز هوای حرمت آرزوست...

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۱ ب.ظ



با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز...

ان شاالله الرحمن، روز جمعه عازم حریم پاک خسرو خطه ی خراسان، علی بن موسی الرضا علیه السلام هستم...

قول میدم نائب الزیاره همگی شما باشم... البته به شرط توفیق!

تو این پست هم 3 روایت زیبا درباره ثواب زیارت سلطان سریر ارتضاء حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، قرار دادم...

حلالم کنید.

 

1-  اباصلت هروى روایت می کند از حضرت رضا علیه السلام که فرمود: به خدا قسم هیچ یک از ما خانواده نیست ؛ مگر اینکه کشته شود یا شهید مى گردد.
پرسیدم : آقا! شما را چه کسى مى کشد؟ فرمود:
شرورترین خلق خدا به وسیله سم در زمانم ؛ سپس مرا در دیار غربت دفن مى کنند.

 

الا فمن زارنى فى غربتى کتب الله له اجر ماءته الف شهید و ماءته الف صدیق و ماءته الف حاج معتمر  و ماءته الف مجاهد و حشر فى زمرتنا و جعل فى الدرجات من الجنة رفیقنا.

(بدان که هر کس مرا در غربتم زیارت کند خداوند ثواب صد هزار شهید و صد هزار صدیق و صد هزار حاجى و عمره گزار و صد هزار مجاهد مى دهد و با ما محشور مى شود و در درجات عالى بهشت رفیق ماست.)

(عیون‏أخبارالرضا(ع)، ج2، ص256، ح9- بحارالأنوار، ج99، ص32، باب4، ح3- الأمالی للصدوق- من‏لایحضره‏الفقیه، ج2، ص585، ح3192- وسائل‏الشیعة، ج14، ص568، ح19837)

 

2- حضرت عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنىّ روایت شده است که گفت: به ابو جعفر امام جواد علیه السّلام عرض کردم: متحیر مانده‏ام که قبر سالار شهیدان ابو عبد اللَّه الحسین علیه السّلام را زیارت کنم، یا بطوس رفته و قبر پدرت علیه السّلام را زیارت نمایم، نظر شما چیست؟ بمن فرمود: اندکى صبر کن و همین جا بایست تا بازگردم، بعد به اندرون خانه رفت و با چشمى گریان که اشک بر رخسار مبارکش میریخت بیرون آمد، و فرمودند:

«زوّار قبر اباعبداللَّه(علیه السّلام) بسیارند، ولى زوّار پدر من (علیه السّلام) در طوس بسیار اندکند».

(عیون‏أخبارالرضا(ع)، ج2، ص256، ح8- بحارالأنوار، ج99، ص37، باب4، ح27- وسائل‏الشیعة، ج14، ص563، ح19831)

 

 

3- احمد بن محمّد بزنطىّ روایت کند که گفت: در نامه حضرت رضا علیه السّلام خواندم که مرقوم داشته بود:

«به شیعیان من این پیام را برسان که زیارت من معادل یک هزار حجّ است»،

راوی گوید: به فرزندش امام جواد علیه السّلام عرض کردم: آیا هزار حجّ؟! حضرت فرمود:

«آرى بخدا قسم هزار هزار حجّ است براى کسى که او را زیارت کند و بحقّ او عارف باشد».

( عیون‏أخبارالرضا(ع)، ج2، ص257، ح10- بحارالأنوار، ج99، ص33، باب4، ح5- الأمالی للصدوق- کامل الزیارات‏- بشارة المصطفى‏(ص)- من‏لایحضره‏الفقیه، ج2، ص583، ح3182- وسائل‏الشیعة، ج14، ص566، ح19835- الثواب الأعمال)

 

 

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۲/۰۷/۱۰
امیر مهدی

نظرات (۶)

۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ وبلاگ زهرا ریحانه النبی
بسم رب المهدی (عج)
**************************
یارب، فرج امام ما را برسان

آن صاحب انتقام ما را برسان

اَندر بر ما گر نرسانى او را

بر حضرت او سلام ما را برسان

"السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)"

*****************************
اللهم عجل لولیک الفرج

یازهرا(س)
اسلام بجز اسم علی پایه ندارد
قرآن بجز حب علی آیه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
دیدم که علی نور بود سایه ندارد...
آپم خوشحال میشم سر بزنی[گل]

یا علی مدد...
پاسخ:
علیک سلام...
چشم به دیده منت...
در پناه خدا.
یا علی مدد.
۱۰ مهر ۹۲ ، ۲۲:۳۰ خادم الزهرا سلام الله علیها

سلام علیکم

ممنون از حضورتون

خدا قوتتان

وبلاگتون خوبه

قلمتون مستدام

نایب الزیارمون باشین

التماس دعای فرج

یا زهراس

شهادت نصیبتون

پاسخ:

       علیک سلام...

ممنون از اینکه تشریف آوردین...

چشم حتما اگه قابل باشم...

به امید دیدار دوباره...

یا علی مدد.

۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۵۱ وبلاگ زهرا ریحانه النبی
بسم رب المهدی (عج)

شاگرد: استاد ، چکار کنم که خواب امام زمان(عج) رو ببینم؟

استاد: شب یک غذای شور بخور، آب نخور و بخواب.

شاگرد دستور استاد رو اجرا کرد و برگشت.

شاگرد: استاد دیشب دائم خواب آب میدیدم!

خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب مینوشم،

کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم!

در ساحل رودخانه ای مشغول...

استاد فرمود: تشنه آب بودی خواب آب دیدی؛

تشنه امام زمان(عج) بشو تا خواب امام زمان(عج) ببینی.

التماس دعا

یامهدی(عج)

پاسخ:

       سلام...

عالی بود...

و قال مولانالمهدی روحی فداة:

واکثرو الدعا بتعجیل الفرج.

در پناه یکتا امیر عالم ایجاد.

یا علی مدد.

بله پشت کنکوری هستم چطور؟؟

به پستام نمیاد؟؟؟

پاسخ:

       چرا میاد...

دوران مشقت باریه...

من تجربش کردم...

خدا بهتون صبر بده...

سلام ممنون که سر زدین وبتون خیلی پر محتواست.
پاسخ:

   علیک سلام..

ممنون که تشریف آوردین...

یا علی مدد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
EmamNaghi