یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

در سال 1386 برای ادامه ی تحصیل به کشور هندوستان سفر کرده بودم و در شهر بنگلور اقامت داشتم. بنگلور یکی از شهرهای جنوبی هند و مرکز ایالت کارناتاکاست. با این که نزدیک استوا واقع شده، اما آب و هوای منحصر به فرد و مطبوعش اون رو از بقیه شهرهای هندوستان متمایز میکنه. در اون زمان، بیش از بیست هزار نفر شیعه در این شهر زندگی میکردند. یکی از محله های شیعه نشین در بنگلور به محله ی شیرازی ها شهرت داره و این طور که مردم می گفتند، یادگار مهاجرت عده ای از خانواده های شیرازی بیش از دو قرن قبله. در این محل مسجد عسکری و یک قبرستان متعلق به شیعیان واقع شده و محل اصلی مراسم عاشوراست. دسته های عزاداری روز عاشورا از جلوی این مسجد و قبرستان رد میشن و غذاهای نذری در همین جا توزیع میشه.




کل هندوستان در روز عاشورا تعطیل رسمیه و نیروهای پلیس بعضی از خیابان های مشخص رو برای حرکت دسته های عزاداری می بندند. من برای اولین بار بود که ایام محرم رو در محیطی غیر ایرانی حضور داشتم. در روز عاشورای سال 1429، جذبه عزاداری سالار شهیدان علیه السلام از یک سو و کنجکاوی برای اطلاع از آئین عزاداری در کشوری که به کشور 72 ملت مشهوره و شیعیان در اقلیت هستند، از دیگر سو، منو واداشت تا برای شرکت در دسته های عزاداری به خیابون بیام.


هر سال عزاداری عاشورا را در حسینیه‌های با کلاس و شیک تهران تجربه می‌کردم و ....

۵ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۲۴
امیر مهدی

دلهای شکسته روضه خوان زینب

                                 آواره ی   داغِ  بی  امانِ   زینب

تا لحظه مرگمان، مزارش امن است

                                   مائیم    همه   فدائیان    زینب

 


صد شکر که با دعای خیر ارباب

                                      بر سینه ما خورده نشان زینب

گر پا بِگُذارند به صحن زینب

                                وَللهِ زمانه را بهم میریزیم



۹ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۹
امیر مهدی



بسمه تعالی شانه

وبذکر مولانالمهدی روحی فداه

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین و الائمه المعصومین علیهم السلام


با قبولی طاعات و عبادات همه ی شما دوستان عزیز در این ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام و تشکر از تمامی شرکت کنندگان در مسابقه ی بزرگ عید غدیر، اعلام می دارد که پس از قرعه کشی از بین شماره هایی که جواب درست را ارسال کرده بودند، لیست شماره هایی که به عنوان برنده انتخاب شدند به شرح ذیل است:


4685...0913

3587...0915

6413...0913


رمز جدول مسابقه: "غدیر تنها راه رستگاری"

لازم به تذکر است که در چند روز آینده با شماره هایی که به عنوان برنده انتخاب شده اند تماس گرفته می شود و کارت هدیه ی 50 هزار تومانی، به همراه یک جلد خطابه ی نفیس غدیر، برای این عزیزان ارسال خواهد شد.

در ضمن عزیزانی که تمایل دارند از این به بعد در جریان اخبار وبلاگ و مطالب وبلاگ قرار بگیرند، ایمیل و اسم خود را در همین پست و در قسمت نظرات ثبت نمایند.

با تشکر و التماس دعا

۸ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۶:۲۸
امیر مهدی
۶ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۳ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
امیر مهدی


ایام عزای ارباب بی کفن حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام خدمت منتقم خون خدا حضرت بقیه الله ارواحناه فداه و تمامی شیعیان و محبان امیرالمومنین علیه السلام تسلیت و تعزیت باد.

۷ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۲۰:۰۴
امیر مهدی
EmamNaghi