یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است


امام سجاد (علیه السلام) می فرمایند:

ای ابوخالد، همانا اهل زمان غیبت او (حضرت مهدی روحی فداه) که اعتقاد به امامتش دارند و در انتظار ظهورش هستند، از مردم همه ی زمان ها برترند، زیرا خداوند تبارک و تعالی آنچنان عقل و فهم و معرفتی به آنها عنایت فرموده که غیبت برای آنها به منزله دیدن حضوری شده است و آنان را در آن زمان نظیر کسانی قرار داده که در پیشگاه رسول خدا (ص) با شمشیر جهاد کرده اند. آنها مخلصان حقیقی و شیعیان راستین ما و دعوت کنندگان به دین خدای عزوجل به طور پنهان و آشکار هستند.  ( کمال الدین باب ۳۱/ح۲ )

در کلام گهر بار امام سجاد(علیه السلام) دو ویژگی برای این مردم که بهتر از اهل هر زمانی هستند، ذکر شده است :

1. اعتقاد به امام عصر علیه السلام

2. انتظار ظهور آن حضرت

این دو ویژگی، آنها را از شیعیان راستین قرار می دهد و در زمره کسانی به شمار می آورد که در آشکار و نهان به دین خدا دعوت می کنند.


                                              میلاد نور مبارک.  

۶ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۶
امیر مهدی



«وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً رَّجُلَینِ أَحَدُهُمَا أَبْکَمُ لاَ یقْدِرُ عَلَىَ شَیءٍ وَهُوَ کَلٌّ عَلَى مَوْلاهُ أَینَمَا یوَجِّههُّ لاَ یأْتِ بِخَیرٍ هَلْ یسْتَوِی هُوَ وَمَن یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (سوره نحل آیه ۷۶)

و خدا مثلى [دیگر] می‏زند: دو مردند که یکى از آنها لال است و هیچ کارى از او برنمی‏ آید و او سربار خداوندگارش می‏باشد. هر جا که او را می‏فرستد خیرى به همراه نمی ‏آورد. آیا او با کسى که به عدالت فرمان می‏دهد و خود بر راه راست است، یکسان است؟

ما معمولاً به "خاصیت" ها خیلی اهمیت می دهیم ، خاصیت میوه ها، غذاها، گیاهان، سنگ ها و ....

اما شاید به خاصیت خودمان هرگز فکر نکرده باشیم که آیا ما هم خاصیتی داریم؟ یا اصلاً خاصیت انسان ها به چیست؟
اگر کمی به اطرافمان دقت کنیم، خاصیت آدم ها را در خواهیم یافت، نیازی هم به آزمایشگاه و تجزیه و ترکیبشان نیست.
بعضی آدم ها هستند که خیلی راحتند، می خورند و می ریزند و می پاشند و هرگز برایشان اهمیتی ندارد که کاری که می کنند، حرفی که می زنند، و وجودشان آیا برای دیگران سودی دارد یا خیر.
این ها برایشان این چیزها مهم نیستند یعنی خاصیتی ندارند همین که خودشان را این طرف و آن طرف می کشند هنر کرده اند، هرگز هیچ مسئولیتی به عهده نمی گیرند، معمولاً شخصیت هایی وابسته اند و اطرافیان از اینها فراری هستند چرا که خرده فرمایشاتشان تمامی ندارد و خدای ناکرده اگر کوچکترین کاری از آنها خواسته شود از پسش بر نمی آیند یا زحمت را دو برابر می کنند.
به قول معروف " اگر هزارتا چاقو بسازند یکیش دسته نداره" نه هدفی دارند ، نه انگیزه ای ، نه رویایی و نه تلاشی اینها چیستند به جز تلی از گوشت متحرک ؟!
اما در مقابل افرادی هستند پر خاصیت، وجودشان پر از خیر و برکت است، حرف زدنشان، عمل کردنشان افکار و عقایدشان همه مملو از خیر است، معمولاً مسئولیت پذیرند، هرگز سربار دیگران نمی شوند و همه مشتاق ارتباط با اینان هستند، در زندگیشان والاترین هدف ها را دنبال می کنند و خور و خواب برایشان در پایین ترین درجه اهمیت قرار دارد.
خلاصه بعضی ها مثل کدو تنبل هستند ؛ بزرگترین جثه را دارند و کمترین خاصیت را و بعضی مثل لیمو ترش هستند ؛ کوچک و پر از خاصیت.
خداوند متعال برای توصیف انسان های بی خاصیت و انسان های پر خاصیت مثال زیبایی می زند و می فرماید : «و خدا مثلى [دیگر] می‏زند: دو مردند که یکى از آنها لال است و هیچ کارى از او برنمی ‏آید و او سربار خداوندگارش می‏باشد. هر جا که او را می‏فرستد خیرى به همراه نمی ‏آورد. آیا او با کسى که به عدالت فرمان می‏دهد و خود بر راه راست است یکسان است؟»
این مثال برای روشن شدن حالات دو دسته از انسان هاست ، کافران و مؤمنان؛

آدم های بی خاصیت را کافر و کسانی معرفی می کند که به خاطر اینکه بار مسئولیت بندگی را به عهده نگیرند از پذیرفتن دین خدا شانه خالی می کنند نمونه های مدرنش پر است در شهر ما! کسانی که چون حوصله نماز خواندن، روزه گرفتن و حجاب داشتن و ...ندارند ترجیح می دهند که مسلمان نباشند ، می خواهند زرتشی باشند و مسیحی بشوند و خلاصه انجمن دل های پاک را تشکیل داده اند (کسانی که ادعا دارند دل باید پاک باشد و احکام و عبادات مهم نیستند!!!)
و مؤمنان را کسانی معرفی می کنند که در بندگی ثابت قدم هستند ، با اعمال و کردارشان دیگران را هم دعوت به خوبی ها می کنند و طبیعتاً این ها با هم یکسان نیستند.


۱ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۵
امیر مهدی


میلاد نجات دهنده ی جهان، حضرت صاحب الزمان روحی فداه مبارک!

 

در ادامه دو تراک زیبا به مناسبت میلاد مولایمان حضرت مهدی روحی فداه قرار دادم.

حتما دانلود کنید و گوش کنید.



دانلود "تو امیر دل هایی...."


دانلود "شده روشن دل ها ...."

 

۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۵۳
امیر مهدی

از امروز یعنی ۲3 رجب  تا دو هفته دیگر پر مناسبت ترین ایام سال است. شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اولین مناسبتی است که پیش رو داریم بعد به ترتیب می رسیم به  میلاد امام حسین علیه السلام، ولادت حضرت عباس علیه السلام و در نهایت میلاد امام سجاد علیه السلام.


جالب است که میلاد بزرگ ترین مردان سرزمین کربلا در فاصله بسیار کمی از هم هستند گویی این سه دردانه فرزندان امیرالمؤمنین علیه السلام به شوق هم پا به عرصه خاکی نهاده اند.


به هر حال ماه شعبان ماه عید است و موقعیت خوبی است برای عیدی گرفتن! می توان بزرگ ترین عیدی ها را از دستان آخرین حجت خداوند گرفت  به این امید که ایشان از خانواده ای هستند که کریمند و عادت شان کمک به درخواست کنندگان است. از قدیم گفته اند: با کریمان کارها دشوار نیست....
پس ای تمام خوبی ها! نظاره ای کن بر دلدادگانت.  بنواز چهره های منتظرانت و قبول کن دستان خالی شان را  تا به کیمیای نگاه شما مِس وجودها طلا شود.

۹ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۷
امیر مهدی
EmamNaghi