یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﻣﺎﻡ حسن ﻣﺠﺘﺒﯽ ‏(علیه‌السلام) ﺑﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﻣﻨﺒﺮ ﺧﻄﺒﻪ می خوﺍﻧﺪ و چشم ها ﺣﯿﺮﺍﻥ ﻭ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺳﺮﺍﭘﺎ ﮔﻮﺵ ﻭ ﻣﺤﻮ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ‏بودند ﺗﺎ ﺍین که ﮐﻼﻣﺶ ﺑﻪ پایان ﺭﺳﯿﺪ...
ﻣﻌﺎﻭیه ﻣﻠﻌﻮﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ نمی توﺍﻧﺴﺖ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﯼ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ، ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﯾﺎ ﺍَﺑﺎﻣُﺤﻤّﺪ! ﻗﺮﺁﻥ می فرﻣﺎﯾﺪ: (ﻻ ﺭَﻃﺐٍ ﻭَّ ﻻ ﻳﺎﺑِﺲٍ ﺍِﻻّ فِی ﻛِﺘﺎﺏٍ ﻣُﺒﻴﻦ) ﻫﻴﭻ ﺗﺮ ﻭ خشکی ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍین که ﺩﺭ ﻛﺘﺎب مبین (قرآن) ﺍﺳﺖ. شما ﻫﻢ ﺍﺩﻋﺎ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮﯾﺪ ..!
ﭘﺲ می توﺍﻧﯽ ﺑﮕﻮﯾﯽ: ‏(ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﭼﯿﺰﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ یک دﻓﻌﻪ دست ﺑﻪ ﺭﯾﺶ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﺳﺘﻬﺰاء ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﮔﻔﺖ‏) ﺭﺍﺑﻄﮥ ﺭﯾﺶ ﻣﻦ ﻭ ﺭﯾﺶ ﺗﻮ ﮐﺠﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ است؟!
ﺍﺷﺮﺍﻑ و بزرگان ﺣﺎﺿﺮ در مجلس ﻫﻤﻪ ﺧﻨﺪﯾﺪﻧﺪ ‏(محاسن ﺍﻣﺎﻡ علیه‌السلام‏ ﭘُﺮ پشت ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺭﯾﺶ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﮐﻢ ﻭ ﮐﻮﺳﻪ ﻭﺍﺭ)


حضرت در جواب ﻓﺮﻣﻮﺩند: ﻣﮕﺮ این آیه را ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﯼ:
(ﻭَ ﺍﻟْﺒَﻠَﺪُ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺐُ ﻳﺨْﺮُﺝُ ﻧَﺒَﺎﺗُﻪُ ﺑِﺈِﺫْﻥِ ﺭَﺑِّﻪِ ﻭَ ﺍﻟَّﺬِﻯ ﺧَﺒُﺚَ ﻟَﺎ ﻳﺨﺮُﺝُ ﺇِﻟَّﺎ ﻧَﻜِﺪًﺍ) ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﮔﯿﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ‏(ﺧﻮﺏ ﻭ زیاد) ﻣﯽ ﺭﻭﯾﺪ ﺍﻣّﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺒﯿﺚ ﺷﻮﺭﻩ ﺯﺍﺭ، ﺟﺰ ﮔﯿﺎﻩ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ. (ﺍﻋﺮﺍﻑ؛ﺁﯾﻪ
۵۸)
‏(ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﻣﻦ ﻣﺼﺪﺍﻕ جملۀ ﺍﻭﻝ ﺁﯾﻪ ﻭ ﺭﯾﺶ ﻧﺤﺲ ﺗﻮ ﻣﺼﺪﺍﻕ جملۀ ﺩﻭﻡ ﺍﺳﺖ)
ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻣﻨﻔﺠﺮ ﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺯﺩﻧﺪ ﺯﯾﺮ ﺧﻨﺪﻩ... ﻋﻤﺮوﻋﺎﺹ ﻣﻠﻌﻮﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻨﺪﻩ ﻏﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﮔﻔﺖ: ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﻧﯿﻔﺖ ﮐﻪ ﺯﺑﺎﻧﺸﺎﻥ ﺷﻤﺸﯿﺮﺳﺖ ﻭ ﻋﻠﻤﺸﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ...
ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﺑﺎ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﺧﺮﺍﺏ ﻟﮕﺪﯼ ﺯﺩ ﺑﻪ ﻋﻤﺮوﻋﺎﺹ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ...

ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺤﻞ؛ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺿﯿﺎءﺁﺑﺎﺩﯼ؛ ص ۳۵۴

۶ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۰:۲۸
امیر مهدی

  


شیخ صدوق در کتاب معانی الاخبار ص 365 روایتی نقل می کند که امام صادق علیه السلام به این سوال پاسخ می گویند.
معلّی بن خنیس می گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود:
ناصبی (دشمن اهل بیت علیه السلام) کسی نیست که با ما آل محمّد عداوت و دشمنی داشته باشد ؛ زیرا تو
  کسی را پیدا نمی کنی که بگوید من نسبت به محمّد و آل محمّد بغض و کینه دارم ؛ بلکه ناصبی آن کسی است که با شما دشمنی کند ، در حالی که می داند شما ما را دوست دارید و از دشمنانمان بیزاری می جویید. همچنین آن حضرت فرمود : هرکس دشمن ما را سیر کند مانند این است که دوست ما را به قتل رسانده است.
شیخ صدوق مانند این روایت را در کتاب ثواب الاعمال ص 207 با سند دیگری می آورد .

برقی در کتاب المحاسن ج 1 ص 185 روایتی به نقل از ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل می کند :
ابوبصیر می گوید : به امام صادق علیه السلام عرض کردم : هر کسی که با علی علیه السلام دشمنی کند با پیامبر خدا صلوات الله علیه دشمنی کرده است .
فرمودند : آری بخدا قسم و هرکس با تو دشمنی کند . با تو دشمنی نمی کنند مگر به خاطر این دین مانند این است که با پیامبر خدا دشمنی کرده اند .

شیخ کلینی در کتاب کافی جلد 7 ص 235 می آورد :
عبدالله بن مغیره می گوید به امام رضا علیه السلام عرض کردم : من دو همسایه دارم که یکی از انها ناصبی است و دیگری زیدی مذهب و ناچارم که با یکی از انها معاشرت داشته باشم ، کدامیک ترجیح دارد ؟
فرمودند : ان دو یکسانند . هر کس که ایه ای از کتاب خدا را انکار کند ، اسلام را بی ارزش انگاشته و به ان پشت نموده و او منکر تمام قران و پیامبران است .
 سپس در ادامه می فرمایند  : این نصب و دشمنی با تو است و  این زیدی با ما دشمنی کرده است.


علامه مازندرانی رحمه الله در شرح اصول کافی ج 12 ص 320 در شرح ( إن هذا نصب لک وهذا الزیدی نصب لنا)  می نویسد :
شخص زیدی هم ناصبی است زیرا امامش را رد کرد و امامش را نپذیرفت از این رو با راوی نصب و عداوت کرده است .
می توان این روایت را اینگونه توجیه کرد که این قضیه شخصی است به قرینه اینکه امام علیه السلام از اسم اشاره هذا برای او استفاده کردند و نصب متوقف بر علم به رفض امامت است و زیدی عالم به رفضش نیست .

۱ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۲۶
امیر مهدی

نقل است هرگاه هلال ماه رمضان در آسمان خودنمایی می کرد، امام علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) رو به قبله می‌ایستاد، دستان خود را به آسمان بلند می‌کرد و از خداوند می‌خواست آن را هلال مبارکی قرار دهد. ایشان در دعای خود توفیق روزه‌داری، سلامت جسم و اطاعات از پروردگار متعال را طلب می‌کرد.

عالم آل محمد(صلی الله علیه واله) درباره فلسفه روزه نیز فرموده اند:

«علّه الصوم لعرفان مسّ الجوع والعطش لیکون ذلیلاً مستکیناً مأجوراً محتسباً صابراً، ویکون ذلک دلیلاً له على شدائد الآخره، مع ما فیه من الانکسار له عن الشهوات، واعظاً له فی العاجل، دلیلاً على الآجل لیعلم شده مبلغ ذلک من أهل الفقر والمسکنه فی الدنیا والآخره»؛

« علت روزه از براى فهمیدن درد گرسنگى و تشنگى است تا بنده، ذلیل و متضرع و مأجور و صابر باشد و شدائد آخرت را درک کند، علاوه بر این که در روزه امیال نفسانی شکسته شده و موعظه‌ای هست براى امر آخرت و آگاهی از حال اهل فقر و تنگدستی در دنیا و آخرت.»

(عیون اخبار الرضا(علیه السلام)، جلد دوم، صفحه 178)


همچنین در دعای شصت و یکم کتاب «صحیفه رضویه جامعه» که به همت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) منتشر شده، درباره دعای حضرت هنگام افطار آمده است: 
عنه قال: من قال عند إفطاره: «اللّهم لکَ صُمنا بتوفیقک وعلی رِزقکَ اَفطَرنا بِاَمرک، فَتقبّلهُ مِنّا واغفر لنا، اِنّک اَنت الغَفورُ الرّحیم» غفرالله ما دخل علی صومه من النقصان بذنوبه.


از امام رضا(علیه السلام) نقل شده که فرمودند: هر کس هنگام افطارش بگوید:

«خداوندا! با توفیق تو برایت روزه گرفتیم و با دستور تو با روزی‌ات افطار کردیم، پس آن را از ما بپذیر و ما را بیامرز، به راستی که تو خودت بسیار آمرزنده و بسیار مهربانی»؛

خداوند هر نقص و عیبی را که به خاطر گناهانش بر روزه او وارد شده، می‌آمرزد.
 
این شبیه دعایی است که امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) هنگام افطار زمزمه می‌فرمود: «بِسْمِ اللّهِ اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَعَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ»؛

خدایا براى تو روزه گرفتیم و با روزى تو افطار می‌کنیم پس از ما بپذیر که به راستى تو شنوا و دانایى.

۵ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۹ تیر ۹۳ ، ۲۳:۱۳
امیر مهدی

کی به هم می رسد ای یار نگاه من و تو...
 

احساس می کنم شبیه کسی هستم که به استقبال مسافری عزیز رفته اما دیر رسیده و مسافرش رفته! شبیه کمانداری که تیر را در کمان گذاشته و با تمام وجود کشیده، اما به ناگاه هدف را گم کرده!  شبیه تشنه ای که با هزار زحمت آبی گوارا یافته، اما در چشم به هم زدنی از دستش ریخته!

و یا شبیه هر ناکام دیگری که کامش روا نشده...

به هر تقدیر نیمه شعبان آمد و رفت اما هنوز هم مرد آرزوهای من و تو نیامده! جشن میلاد گرفتیم اما هنوز مولود پر آوازه دوران ها نیامده...

مهدی جان اگر ظهورت را از خدا نخواسته ایم و اگر اول آرزوهایمان، ظهور شما نبوده به خدا از این نیست که نخواهیم تورا ! از این است که لذت بودنت را در کاممان نچشیده ایم. گرسنه ای که نداند غذا چیست، چطور می تواند آرزوی غذا کند؟ و اگر غذا را بشناسد چگونه تامل کند در نخوردن آن؟ که بی درنگ تمنا خواهد کرد ولو به قدر لقمه ای...

مهدی جان آن قدر شیطان کاممان را به زهر خود پر کرده که غافل شدیم به فکرت باشیم.
 

رواق منظر چشم من آشیانه توست             کَرَم نما و فرود آ که خانه خانه توست


بیا و قدم بر این چشمان ناپاک بگذار ، بیا و فکری کن به حال این خرابه دل ما که خانه خانه توست. می دانم که باران مهرت همیشه می بارد و این ما هستیم که کاسه های گدایی را برعکس گرفته ایم، اما بیا و پدری کن و عطش آمدنت را به وجودمان بینداز. کاری کن که بسوزیم از فراقت و بیندیشیم در راه وصالت.

پدر جان بیا و مثل همیشه پدری کن...

۲ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۱۲
امیر مهدی
۲ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۷
امیر مهدی

گروه جدیدی از داوطلبان مبارزه با گروهکهای تکفیری (داعش) از جوار حرم مطهر حسینی به جنگ با تکفیری‌ها اعزام شدند.

گروهی از داوطلبان مبارزه با گروهکهای تکفیری (داعش) پس از زیارت مرقد مطهر حسینی به جبهه‌های مبارزه با گروهکهای داعش پیوستند.حاج فاضل عوز مسئول بخش حفاظت حرم مطهر اظهار داشت: درپاسخ به فتوای حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت دینی اعلی مبنی بر دفاع از عراق و مقدسات این کشور گروه دوم داوطلبان مبارزه با گروههای تکفیری (داعش) به ارتش و نیروهای نظامی پیوست.


فاضل عوز افزود: بیشتر داوطلبان از کارکنان و خدام آستان قدس حسینی هستند که بمدت ده روز آموزش دیده و سپس برای پیوستن به ارتش و نیروهای نظامی کشور جهت مبارزه با گروهکهای (داعش) اعزام می‌شوند.گروه دوم داوطلبان بیشتر از ۴۰۰ نفر واز سنین ۱۷ تا ۸۰ ساله بوده است، وگروههای دیگری نیز از داوطلبان به زودی به مدافعان از وطن و مقدسات این تمامی عراقی‌ها تا راندن گروهکهای تکفیری و حامیان آنان باهدف پیروزی و شهادت بدون وقفه خواهند جنگید.



به امید نابودی دولت کافر داعش

۱ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۲
امیر مهدی

جمع کثیری از بزرگان، عشایر و جوانان کربلا روز پنجشنبه با اعلام آمادگی برای مقابله با تکفیری‌های داعش به فتوای مرجعیت لبیک گفته و به سوی میدان‌های نبرد حرکت کردند.
بزرگترین رژه نظامی نیروهای مردمی در استان کربلا که در چند سال گذشته در عراق بی‌سابقه بوده است با مشارکت شمار زیادی از اقشار مختلف کربلا در حمایت از نیروهای امنیتی عراقی برگزار شد.
«عقیل طریحی» استاندار کربلا گفت: مردم شهر مقدس کربلا اعم از عشایر، بزرگان، روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد با داوطلب شدن در قالب گردان‌های دفاع مردمی و ایستادگی در مقابل تروریسم و باندهای داعش و حامیان آنان، نخستین کسانی بودند که به ندای مرجعیت شریف و کشور پاسخ دادند.
وی افزود: رژه نظامی امروز پیامی به نیروهای دارای اندیشه تاریک است مبنی بر اینکه مردم کربلا ، سپر امینی برای کشور هستند و از دولت و ارتش در جنگ با تروریسم حمایت خواهند کرد.
این رژه با راهپیمایی گسترده عشایر، بزرگان و جوانان کربلا آغاز شد و شرکت کنندگان در آن پارچه نوشته‌هایی در تجلیل از دلاوری‌های ارتش عراق و محکومیت حمله گروهک داعش به شهرهای موصل و تکریت در دست داشتند.
نیروهای مردمی سپس توسط اتوبوس‌های آستان مقدس حرم مطهر امام حسین(ع) از مقابل حرم مطهر به سوی میدان‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش حرکت کردند.
پس از فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی برای جهاد کفایی و مقابله با تروریست‌های تکفیری، شمار بسیاری از عراقی‌ها با اعلام آمادگی داوطلب اعزام به مناطق بحران زده شدند و به دلیل استقبال بسیار گسترده از فتوای مرجعیت، دولت عراق اداره‌ای را برای سازماندهی بسیج مردمی تأسیس کرده است.
معاون رئیس کمیته امنیتی بغداد گفت: شمار داوطلبان برای عضویت در ارتش و نیروهای امنیتی عراق به منظور جنگیدن با گروه‌های تروریستی به 6میلیون نفر رسید.
«سعد المطلبی» با بیان اینکه از این افراد داوطلب پس از گذراندن دوره آموزش نظامی، در جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق استفاده خواهد شد افزود: نیروهای داوطلب ساختار اصلی ارتش آینده کشور را تشکیل می‌دهند.

آیت الله محمداسحاق فیاض از مراجع عراق امروز در همایش مبلغان و روحانیون در نجف اشرف گفتند: مردم عراق از همه طوایف و ادیان در مقابله با تهاجم گروه‌های تکفیری، فتوای مرجعیت را پاسخ و وحدت خود را به بهترین وجه نشان دادند.
آیت‌الله محمدسعید حکیم هم با قدردانی از وحدت عراقی‌ها در مقابل گروه‌های تکفیری گفتند: عراق در معرض خطر است و باید همه متحد شوند تا ئوطئه‌های فتنه گران خنثی شود.

به امید نابودی دولت کافر داعش

۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۶:۴۴
امیر مهدی

به گزارش «شیعه نیوز»، گردان حزب الله عراق امروز دوشنبه از پاکسازی کامل مسیر منتهی به مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) در سامرا خبر داد.

یکی از اعضای این گردان در گفتگو با پایگاه خبری عراقی "المسله" گفت: در عملیاتها و درگیریهای متعددی که رزمندگان گردان حزب الله عراق در مناطق مختلف استان صلاح الدین داشتند مسیر منتهی به مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) کاملا پاکسازی شد
وی افزود: داعش پس از تحمل خسارتهای بالای مالی و جانی در مناطق درگیری با حزب الله عراق ، به سوی مناطق شمالی در صلاح الدین و موصل فرار کردند.

گردانهای حزب الله عراق تحت عنوان گردان ابوالفضل العباس (علیه السلام) شناخته می شد پس از توسعه یافت و گردانهای کربلا  و زید بن علی نیز به آن اضافه شدند و مجموع گردانها به نام گردان حزب الله عراق شناخته می شوند.

به امید نابودی دولت کافر داعش


۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۶
امیر مهدی
EmamNaghi