یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

روز وحشت

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ

امیرمومنان علی علیه السلام می فرمایند :
روزی خواهد آمد که فحشا زیاد می شود و محارم هتک می شوند و زنا آشکارا انجام می شود ، غصب اموال ایتام حلال می شود ، ربا خواری رواج می یابد ، کم فروشی باب می شود ، شراب خرما حلال می گردد ، رشوه را با نام هدیه پرداخت می کنند ، خیانت در امانت می کنند ، مردان خود به شکل زنان و زنان خویش را به هیئت مردان در می اورند ، نماز سبک شمرده می شود ، مردم برای غیر از خدا حج بجا می آورند . وقتی آن روز فرا رسد گاهی هلال روز اول ماه بزرگتر می شود به نحوی که مردم در دو شب آن را می بینند و گاهی ناپدید می شود به حدی که مردم روز اول ماه را روزه نمی گیرند و روز عید فطر را به نیت روز آخر ماه رمضان روزه دارند .


آگاه باشید ، آگاه باشید زمانی که از خدا غافل شوید مرگ های ناگهانی زیاد می شود به شکلی که مرد روز سالم و سلامت از خواب بیدار می شود ولی شب در قبر می خوابد و یا شب سالم سر بر بالش می گذارد ولی دیگر بیدار نمی شود .


وقتی آن زمان رسید باید انسان قبل نزول بلا وصیت نامه اش را نوشته باشد و واجب است نماز را از ترس فوت نماز در اخر وقتش ،در اول وقتش برپا دارند . هر کس آن زمان را درک کرد شب با وضو به بستر رود و اگر امکان داشت همیشه با وضو باشد این کار را انجام دهد زیرا او همیشه در ترس است و نمی داند که چه زمانی ملک الموت برای قبض روح ، سراغش می اید.


شما را هشدار دادم اگر هوشیار شوید و اگاه نمودم اگر آگاه شوید و پند دادم اگر پند گیرید ، در خلوتگاه ها و غیر آن تقوای الهی پیشه کنید تا مبادا بمیرید مگر اینکه مسلمان باشید.[خداوند در قران کریم میفرماید :] کسی که از دینی غیر از اسلام پیروی کند اعمالش پذیرفته نمی شود و او در روز قیامت از زیانکاران است .


بحار الأنوار: 93/303، ح19، فضائل الاشهر الثلاثة للصدوق: 91، ح70


«یأتی على الناس زمان ترتفع فیه الفاحشة ، ولتصنع، وتنتهک فیه المحارم ، ویعلن فیه الزنا، وتُستحلّ فیه أموال الیتامى، ویؤکل الربا، ویُطفّف فی المکائیل والموازین ویُستَحَل الخمر بالنبیذ، والرشوة بالهدیّة ، والخیانة بالأمانة ، ویتشبّه الرجال بالنساء، والنساء بالرجال ، ویستخفّ بحدود الصلاة ، ویحجّ فیه لغیر الله فإذا کان ذلک الزمان انتفخت الأهلّة تارةً حتّى یرى الهلال لیلتین، وخفیت تارة حتّى یفطر شهر رمضان فی أوله ، ویصام العید فی آخره .

فالحذر الحذر حینئذٍ من أخذ الله على غفلة ، فإنّ من وراء ذلک موت ذریع یختطف الناس اختطافاً، حتّى أنّ الرجل لیُصبح سالماً ویُمسی دفیناً، ویُمسی حیّاً ویُصبح میّتاً.
فإذا کان ذلک الزمان وجب التقدّم فی الوصیة قبل نزول البَلِیّة، ووجب تقدیم الصلاة فی أوّل وقتها خشیة فوتها فی آخر وقتها، فمن بلغ منکم ذلک الزمان فلا یبیتنّ لیلةً إلّا على طُهر، وإن قدر أن لا یکون فی جمیع أحواله إلّا طاهراً فلیفعل ؛ فإنّه على وَجَلٍ لا یدری متى یأتیه رسول الله لقبض روحه .

وقد حذّرتکم إن حذرتم ، وعرّفتکم إن عرفتم ، ووعّظتکم إن اتّعظتم ، فاتقوا الله فی سرائرکم وعلانیتکم ، ولا تموتُنّ إلّا وأنتم مسلمون، (وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ آلاْسْلاَمِ دِیناً فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی آلآخِرَةِ مِنَ آلْخَاسِرِینَ ) »آل عمران:85.
موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۲/۰۶/۲۲
امیر مهدی

نظرات (۱)

یاصاحب الزمان ادرکنی فی هذه الغربة

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
EmamNaghi