یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

دشمن شناسی بهتر

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۵ ب.ظ


دشمنان حق از هیچ راهی برای دستیابی به مقاصد پلید و شوم خود کوتاهی نمی کنند. هر قدر خِباثت و شِقاوت آنان بیشتر باشد، راهی که انتخاب می کنند قبیح تر و غیر انسانی تر است.
پس از رحلت عالَم سوز خاتم الأنبیاء صلّی الله علیه و آله وسلّم، شمشیری از جیب ها بیرون آمد که برنده تر و خطرناک تر از شمشیر عمر بن عبدود و ... بود؛ به نام "قلم"! شمشیر و سلاحی که تا به امروز قربانی می گیرد! جعل، تحریف و انکار احادیث معرفی و بیان جایگاه رفیع اهل بیت علیهم السّلام، جعل و ساخت احادیثی دروغین در مدح و فضائل برخی از صحابه ی منافق و غاصب رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم، وظایف اصلی بود که این قلم ها بر عهده داشتند.



دشمنان خدا و دین در بی شرمی و جسارت به همین بسنده نکردند و برای نزدیک کردن غاصبینی که کم ترین سنخیت و تناسبی با گل سر سبد خلقت، حضرت محمّد بن عبدالله صلّی الله علیه وآله وسلّم نداشتند، بی شرمانه ترین صفات را به ایشان نسبت دادند.
این ها زخم هایی هستندکه این قلم ها برپیکر تازه جان گرفته ی اسلام زدند؛ زخم هایی که هنوز خون تازه وعفونت ازآن خارج می شود.



محقق دانشمند، جناب آقای محمّد رضا کریمی حفظه الله کتابی.....


محقق دانشمند، جناب آقای محمّد رضا کریمی حفظه الله کتابی به نگارش در آورده اند با نام "تهمت های ناروا به ساحت مقدس رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم". همان طور که از نام کتاب مشخص است موضوع آن بررسی تهمت ها و احادیث جعلی است که در آن ها به تخریب شخصیت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم اقدام شده است؛ که تصور چنین اعمالی برای پست ترین افراد جامعه هم نمی رود.
کتاب در واقع ترجمه ای از کتاب گران قدر "شَوارِقُ النُّصوص فی تَکذیبِ فَضائِلِ اللُّصوص"، نوشته ی علامه میر حامد حسین هندی رضوان الله تعالی علیه است. کتاب شوارق را علامه در شش باب و یک خاتمه نگاشته است؛ اما تنها سه باب از آن موجود است و کتاب تهمت های ناروا هم به همین سه باب پرداخته است.



نویسنده با استفاده از منابع عامّه و مخالفین به خوبی در ردّ این احادیث و جعلیات دلیل اقامه کرده است؛ به نحوی که جای هیچ گونه راه فرار و توجیه را برای عقل سلیم و انسان عادل باقی نگذاشته است.
مطالعه ی کتاب، ما را تا حدودی با نبوت و امامت و حتی توحید در اعتقادات مخالفین آشنا می سازد.
ترجمه ی دقیق و شیوا، توضیحات اضافی و پاورقی های کتاب، مطالب ارزشمند و ضروری جهت یادگیری را در اختیار خواننده می گذارد.



پیش گفتار کتاب تهمت های ناروا خود چنان پربار و عمیق است که جداگانه در کتابی با عنوان "انتصاب یا انتخاب" هم به چاپ رسیده است. موضوع این مقدمه ی مفصل بررسی و نقد عقاید شیعه و سنی درباره ی انتصاب یا انتخاب امام و خلیفه ی پس از رسول خداصلّی الله علیه و آله وسلّم می باشد.


نویسنده انگیزه و هدف خود را از نگارش کتاب به صورت خلاصه و با آوردن حدیثی بیان می کند:
حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: «کسی که به تفصیل نداند زشتی آنچه را که بر سر ما آمده است، از ظلم هایی که به ما شده و حقوقی که از ما به سرقت رفته است، و تضییع اموری که سبب شده ما زیر دست دیگران قرار گیریم، پس چنین کسی با آنان که بر سر ما آوردند آنچه را که نباید می آوردند، در ظلم هایی که به ما نموده اند شریک است.»
و همچنین علامه میر حامد حسین در بخشی از مقدمه ی شوارق النصوص می نویسد: «با وجود چنین مصیبتی، در نظر گرفتم کتابی بدیع تصنیف نمایم که تاکنون بدین روش کسی در صدد تصنیف و تألیف برنیامده است، کتابی که قدر و شأن و منزلتش را آنانی می دانند که علم واقعی در دلشان رسوخ نموده و ثابت گردیده است.»


التماس دعای فرج

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۲/۰۷/۱۹
امیر مهدی

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
EmamNaghi