یک دنیا پدر ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

وجِئنَا ببِضَاعة مُزجاة ...

یک دنیا پدر ...

و خدا خواست که یک عمر نبیند، یعقوب...
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...

پيوندها

تبلیغ در تشرف به حج

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶ ق.ظ

امسال عازم حج هستید اگر چه اعمال و مناسک حج فرصت استثنایی برای تقرب شما به سوی خداوند و شادمانی دل صاحب الزمان است، اما فراموش نکنیم که تقارن غدیر با ایام حج و تشنگی هم سفران برای شنیدن و گفتن از امام زمان فرصتی دیگر را فراهم می سازد تا همچون سال  های گذشته و بلکه بهتر و اثر گذارتر از حقیقت حج بگوییم و بشنویم.
در ذیل نکات و تذکراتی برای انجام کار تبلیغی در این برهه تقدیم می گردد، که با تجربه بزرگوارانی که سال های گذشته این توفیق را داشته اند فراهم شده است، باشد که تبلیغ نام مبارک امیر الحاج، شکرگزاری بر نعمتی باشد که آن عزیز روزیمان فرموده.



1. در ابتدای ذکر هر موردی یاد آوری این نکته مناسب است، که قطعا زیارت خانه خدا و مدینه منوره، قرائت قرآن، خلوت با معبود و ذکر و ثنای و مناجات و سجود در درگاه او در تمام مدت این سفر الهی بس دل نشین و آرزوی بسیاری از ماست، قطعا شما در هنگام سفر دائما در فکر استفاده معنوی بیشتر از لحظات هستید، اما در کنار این گاهی به این فکر کنیم که در هر حال وظیفه و خواست مولایمان را بر دلخوشی خود ترجیح ندهیم، در لحظه ای که دل ما خواستار لحظه ای گفت و گوی با معبود است جذب قلبی به آستان ملک پاسبان حضرت حجت نمایشی از بندگی و اطاعت ما از ایشان خواهد بود....

2. هنگام جمع آوری وسایل، بیاد بیاوریم که هم اتاقی هم داریم. بردن کمی بیشتر برخی از مواد غذایی و احیانا مُهر و ابزار آلات و ... چندان بار ما را سنگین تر نمی کند.
3. فراموش کردن بردن برخی وسایل ارتباطی عموما توفیق بزرگی است. واتس آپ، وایبر و ... اگر چه امکان ارتباط با خانواده را راحت تر فراهم می کند اما اوقات بی نظیر عمر ما را خواهد کشت.
4. با توجه به حضور شما در ایام شهادت حضرت باقر و حضرت جواد علیهما السلام و هم چنین غدیر، سال روز ازدواج امیرمؤمنان و حضرت زهرا سلام الله علیها و مباهله در سرزمین وحی، پیراهن مناسب همراه خود داشته باشید.
5. از همین جا به فکر تهیه هدیه و عیدی برای ایام غدیر و دادن آن به هم سفران باشید.
6. از ابتدای سفر خوشرویی، تعاون، همکاری و کمک کردن و مساعدت به دیگران را پیشه خود سازید، این جلوه ای به شما می دهد که در ادامه سفر برای انجام کارهای تبلیغی به شما کمک خواهد کرد.
7. سختی های سفر را بپذیریم گرما و مشقت های سفر نباید تحمل و بردباری شما را تحت الشعاع قرار دهد صبورانه لبخند بزنید و اعتراض نکنید، این ها همگی جزو سفرند.
8. می توانیم بجای عجله کردن و هول زدن (برای سوار شدن و پیاده شدن به وسایل نقلیه، تحویل دادن و گرفتن ساک ها، گرفتن غذا و ...)، به دیگران برای جابجایی وسایل شان کمک کنیم، معمولا به نفرات اول جایزه ی خاصی تعلق نمی گیرد.
9. هم اتاقی ها جدای معاشرت زیادی و ارتباط فراوانی که با هم دارند، در اولویت اول کارهای تبلیغی هستند، در انتخاب آن ها این ملاک را نیز لحاظ فرمایید.
10. همواره توجه داشته باشید که آیا کسی ازهم سفران به کمک تان احتیاج دارد؟ حتی کارهای کوچک مثل چای ریختن برای دیگران، پوست کردن میوه برای هم اتاقی ها، پذیرایی ساده با یک بیسکوییت از هم اتاقی ها، دادن امکان استفاده از برخی وسایل مان بدیگران، به فکر هم اتاقی ها هم باشیم و ... موانست بسیار مطلوبی بین شما و دیگران ایجاد می کند.
11. از بین تمام افراد در این سفر تعامل شما با هم اتاقی ها فوق العاده زیاد است، این مدت طولانی هم نشینی با آنان حتی برای تصحیح اعتقادات یک فرد هم می تواند کافی باشد.
12. در میان گفت و گوهای عادی روزانه با هم سفران مقرر کنیم چند دقیقه ای هم گفت و گوی دینی و مذهبی داشته باشیم، مناسک و اعمال را به یکدیگر تذکر دهیم از امیر و قافله سالار حج یاد آوری کنیم و از اهمّیت دعای بر فرج در این موقعیت هایی فوق العاده صحبت کنیم یا بپرسیم چه کسی چنین توفیقی به ماعطا کرده است؟
13. فراموش نکنیم بی توجهی ما نسبت به تبلیغ هم اتاقی ها آفات جدی به همراه دارد. اوقات زیادی که همراه با بیکاری افراد است گاهی موجب استماع موسیقی بازی شطرنج یا استفاده های بی مورد از تبلت و موبایل می شود، اگر برای این زمان های بیکاری که فراوان در سفر ایجاد می شوند بی برنامه باشیم حتی به روحیه معنوی ما هم ضربه خواهد خورد.
14. می توان از این موقعیت های بیکاری استفاده هایی برد: خواندن یک دعای دسته جمعی سه چهار نفره مثل عالیة المضامین، دعوت به کتاب خواندن و ...حتی توصیه می شود که همراه خود فایل ها و تِرَک های سخنرانی جذاب و شعر خوانی های زیبا داشته باشید و در اتاق پخش کنید. (تلویزیون اکثر اتاق ها به فلش وصل می شوند و می توان فایل را از آن ها پخش نمود.)
15. در سفر لارج باشیم! مهمان کردن یک بستنی برای هم اتاقی ها تجربه ای لذت بخش از حضور در کنار یکدیگر به آن ها می دهد که حتی پس از سفر برای دعوت آن ها به مراسم مختلف به ما کمک خواهد کرد.
16. با هم اتاقی ها به حرم رفت و آمد کنیم، جدای تجربه شیرین عبادت جمعی، فرصت آموزش قرآن، تذکر به خواندن برخی ادعیه، گفتن نکات مختلف در مورد جایگاه ها مثل رکن یمانی و... و البته گفت و شنود تبلیغی در مسیر فراهم می گردد.
17. با توجه به ایجاد شبهات توسط وهابی ها در سرزمین وحی، فضایی برای رفع سوالات مذهبی دیگران فراهم کنیم، می توان خیلی راحت گفت: سوال مذهبیی هست که ذهنت را مشغول کرده باشد؟
18. علامه ها هم جواب تمام سوالات را نمی دانند، اگر سوال یا شبهه ای را توان پاسخ گویی نداریم سایت های معتبر را معرفی کنیم یا بگوییم من در تهران افرادی را می شناسم که سوالت را جواب می دهند به محض رسیدن آن را پیگیری می کنیم.
19. هر شب با مقداری شیرینی به یکی از اتاق ها سر بزنیم، ضمن گفت وشنود و کمک به مشکلات شان کمی از امام زمان با آن ها صحبت کنیم، در این مدت 30 روزه هر شب از امام زمان گفتن قلب ما را نسبت به آن حضرت دگرگون می سازد، ضمن این که با برنامه هر شب یک اتاق می توان در این مدت هر 20 اتاق کاروان را تبلیغ نمود.
20. همواره احترام مدیر و روحانی کاروان را در هر شرایطی نگاه دارید و ارتباطی دوستانه همراه با ادب با آن ها داشته باشید.
21. می توانید توانمندی های خویش را به روحانی بگویید و از آن ها استفاده کنید، اگر توانایی آموزش قرآن مداحی و .. دارید به او و مدیر کاروان تذکر دهید تا با برقراری جلساتی درون کاروان بستر تذکرات تبلیغی عالی فراهم گردد.
22. اگر خانم هستید و در کاروان شما معینه وجود ندارد، این فرصت استثنایی را از دست ندهید، با اجازه روحانی کاروان جلساتی در میان خانم ها برقرار و تذکرات خویش را به آن ها انتقال دهید. آموزش قرآن احکام و ... می تواند برای شروع مناسب باشد.
23. حتما برای تذکراتی به مِهر و عطوفت امام زمان علیه السلام در عرفات مطالبی قابل بیان داشته باشید، در این مکان اثر پذیری همگی بشدت بالا و قلب ها تشنه شنیدن از آن عزیز ملک وجودند، هر صحبتی از لطف های آن حضرت در آن جا چنان بر دل ها حک می شود که اثراتش تا مدت ها پاک نخواهد شد.
24. اگر توانمندی صحبت با غیر شیعیان را در خود می بینید می توانید مشاعره حدیث! ایجاد کنید یک حدیث شما و یک حدیث طرف مقابل تان بخواند و احادیث را به سمت وسوی مطلوب تان جهت دهی کنید، مثلاً بگویید: قال رسول الله صلی الله علیه وآله من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه، اخی العزیز من امامک؟؟؟
25. به فکر پیگیری تبلیغ های خود باشید، از آن ها شماره تلفن و آدرس ایمیل شان را بگیرید.
26. در تهران با هم سفران تان ارتباط را ادامه دهید، بعد از رسیدن به تهران از آن ها برای حضور در مراسم مذهبی مختلف و مناسب ایشان دعوت
  و سعی در برگزاری نشست های دوستانه ماهانه  داشته باشید. می توان آرام آرام این نشست ها را تبدیل به یک جلسه هفتگی مذهبی کرد.
در آخر اگر در اوج روضه های دیوار و در خانه ای در مدینه آرزو می داشتیم که در خیل جمعیت منافقین از بضعه رسول دفاع کنیم، اگر در اوج بر سر و سینه زدن های عاشورا تمنا می داشتیم که ای کاش چند شمشیر هم بر ما اصابت می کرد و از تیزیش فرو می کاست فرصت های امروزمان را برای یاری امام زمان در سرزمین ظهور و غربت امام زمان غنیمت بشماریم.
یا علی مدد.

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۳/۰۶/۲۲
امیر مهدی

نظرات (۱۵)

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۱۷ امام نقی علیه السلام
سلام به شما بزرگوار
شما باافتخار لینک شدید
یاعلی
پاسخ:
علیک سلام

ممنون از شما

یا علی مدد.
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۰ امام نقی علیه السلام
سلام به شما...
ممنونم از حضورتون..
بسیار زیبا بود...
اللهم عجل لولیک الفرج
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۳۵ من سگ کوی زینبم
یا حسین افتاده ام دستم بگیر

لذت این نوکری از ما مگیر

هر کجا نامت شنیدم یا حسین

از پیت با سر دویدم یا حسین

عشقت اما نیست تهنا مدعا

همرهش اشکی مداوم کن عطا

سلام و عرض ادب...

31شهریور سالروز تولد مرادم آسیدجوادذاکر(علی الله مقامه)هست...

سلامتی روح پاک و مقدسش 3تا صلوات بفرستید...

اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم ولعن عدوهم یا علی...

یا حسین[گل]
پاسخ:
علیک سلام

ممنون از شعر بسیار بسیار زیبای شما...

خداوند ارواح تمامی محبین و شیعیان مولا امیرالمومنین علیه السلام را شاد کند و با اهل بیت عصمت و طهارت محشور و همنشین نماید... ان شاالله

یا علی مدد.
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۱۴ لعنه الله علی من عاداک یاعلی ع
سلام علیکم بزرگوار
ممنونم از لطفتون.
با اسم(لعنه الله علی من عاداک یاعلی ع)
پاسخ:
علیک سلام

چشم حتما

یا علی مدد.
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۴۲ لعنه الله علی من عاداک یاعلی ع
سلام علیکم
از وبتون دیدن کردم.عالی بود
بااحترام لینک شدید
یاعلی
پاسخ:
علیک سلام

خواهش میکنم
باعث افتخاره

ممنون از لطف شما

یا علی مدد.
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۲۸ باران امیری
با سلام ...با ثبت رایگان لینک خود در دایرکتوری بزرگ و قدرتمند 6link.ir سبب افزایش بازدید و محبوبیت خود در گوگل شوید برای ثبت لینک خود کلیک کنید : www.6link.ir
۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۵۵ زهـــــرا و فریـــــده و فاطـــــمه
سلام علیکم

معذرت می خوایم بابت تاخیرمون

چه توصیه های زیبا،مفید و گران بهایی

چه خوبه که بهش عمل کنیم

نه فقط توی اون ایام و مکان خاص

درسته که توصیه تون برای ایام حج و در سفر مکه بود ولی خیل جاهای دیگه هم کاربرد داره

توی خیلی سفرهای دیگه هم همچین توصیه هایی مفید و کارآمده

در کل خوبه که همیشه خیلی از این توصیه ها رو یادمون باشه

ممنونیم از تذکر عالیتون

إن شاء الله که هم عامل و هم ناقل باشیم
پاسخ:
سلام

خواهش میکنم

یا علی مدد.
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۱ بهشت جوانان
احسنت...عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم

یا علی مدد.
۲۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۸ محمدرضا فلاح
سلام علیکم
شما اول باید کدهای جاوا اسکریپت رو خریداری کنین و بعد کد رو توی ویرایش ساختار قالب فعلی بذارین
یا علی
پاسخ:
علیک سلام

خیلی خیلی ممنون
سلام - وبلاگ خوبی داری

دوست داری از تک تک بازدید کننده هات پول دربیاری ؟

در سایت معتبر وطن رنک با دامنه عضو شو و کد رو تو وبلاگت بزار و به ازای هر بازدید کننده از وبلاگ 3 تومن درآمد کن .

پرداخت 3 تومان به ازای هر بازدید کننده
پشتیبانی و تسویه حساب هفتگی
اعتبار و سابقه بالا با آدرس .com
شمارش بازدید عالی و سریع و مطمئن

http://www.vatanrank.com
۲۳ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۳۸ من سگ کوی زینبم
دیده بیدار من دیده بیدار تو 

عمر گذشت و نشد فرصت دیدار تو 

در به درم ای طبیب چاره دردم بجوی 

هست فقط دست تو داروی بیمار تو

سلام بزرگوار...

ممنونم از شما و نظرات خوبتون...

یا علی مدد

پاسخ:
علیک سلام


خواهش میکنم
بازدید شما از وبلاگ بنده باعث افتخاره...

یا علی مدد.
ســـــــــــــــلام علــــــــــــیـــــــکــــــــــــم
 
 

اللًّهُـ‗❀__‗ـمَ صَّـ‗❀_ ـلِ عَـ‗_ ❀_‗ـلَى مُحَمَّـ‗_❀_‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__❀ ‗ـَد 
     
 وعَجِّـ‗_❀ _‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗_❀ ‗ـم

═════════ ೋღ❤ღೋ ════════

«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛[نور/۳۰] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه ‏تر است خداوند از آنچه انجام مى ‏دهید آگاه است!»

═════════ ೋღ❤ღೋ ════════


با مطلب   ۩ـ  ۩ مانع انحراف جنسی شوید   ۩ـ  ۩ـ به روزم






   ۩ــ۩ــ۩ــ۩ــالتمـــــــــــــــاس دعـــــــا  ۩ــ۩ــ۩ـ۩ــ۩ـــ
    

پاسخ:
علیک سلام

حتما میام 
یا علی مدد.
۲۳ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۲۶ محمدرضا فلاح
سلام
زیبا بود.
بااجازتون کپی کردم
پاسخ:
علیک سلام

ممنونم

باعث افتخاره دوست خوبم....

یا علی مدد.
سلام
مشکر از مطلب بسیار خوبتون
اطاعت امر شد آقا امیر
یاعلی(ع)
پاسخ:
علیک سلام سید جان

خواهش میکنم داداش

ما ارادت داریم خدمت شما

یا علی مدد.
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۳۱ من سگ کوی زینبم
بنی آدم اعضای یکدیگرند

همه یک به یک نوکر حیدرند

همان ها که بر"عشق"نوکر شدند

ز حور و پری و ملک برترند

بود نوکری بر درش افتخار

که خاک رهش میثم و قنبرند

نگیرد کسی خرده بر غالیان

که مجنون مولا ز پا تا سرند

محبان حیدر علی طینت اند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

مدد گیرد از صاحب ذوالفقار

همان ذوالفقاری که جنگ احد

ثنایش نموده است پروردگار

شجاعان عالم همه سر به سر

مریدان سردار دلدل سوار

علی بی بدیل است و مثل علی

نزاید دگر مادر روزگار

اهانت کند گر کسی بر ولی

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

مزن لاف عشق علی را دمی

علی بوده غمخوار درماندگان

علی بوده بر زخم دین مرهمی

اگر یار بیچاره ای "یا علی"

و گر غیر اینست "نامحرمی"

اگر در مسیر علی بوده ای

چرا مضطر و خسته و درهمی؟

تو گر منکر مرتضی بوده ای

نشاید که نامت نهند آدمی


علی مدد  حیـــــــــــدر...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
EmamNaghi